We zijn nu bijna op een kwart van de eenentwintigste eeuw. Dit betekent dat over een paar jaar de eerste gezinnen zullen ontstaan met ouders die rond het jaar 2000 geboren zijn: de millennials. Een nieuwe generatie ouders betekent tegelijk ook een nieuwe manier van opvoeden en runnen van een gezin. Zo komt er bijvoorbeeld in deze generatie ouders langzamerhand een eind aan het shoppen in winkels voor kinderkleding. Dat klinkt jammer, maar de millennials gaan gewoon het internet op en gaan in een ‘virtuele’ winkel babykleding bestellen. Waarom het internetDeze eeuw brengt veel innovaties met zich mee, zoals veel snelle ontwikkelingen in de wetenschap en technologie, maar tegelijk worden mensen ook langzaam maar zeker steeds drukker. Zo werken vaak in een gezin beide ouders voor tachtig procent, terwijl voorheen vaak maar één ouder werkte voor de kost. Dit betekent dat er in totaal veel minder tijd over is om bijvoorbeeld naar een fysieke winkel te gaan om kleding te kopen voor de ouder zelf, laat staan voor zijn of haar kind. Daarom is babykleding bestellen online dé oplossing voor dit probleem en zal in de toekomst ook steeds meer gebeuren. Wat wordt er dan veel gekocht?Er zijn veel verschillende merken voor kinderkleding. Sommige van deze merken hebben een eigen webwinkel, zoals kinderkleding name it. Dit is een van de meest populaire kinder-kledingmerken en door dit succes wordt de eigen webwinkel veel gebruikt door klanten. Andere voorbeelden van dit soort succesvolle kledingmerken zijn Noppies, Tumble ‘N Dry of Quapi. Ondanks dat veel van deze merken erg populair zijn, kiezen deze merken om hun producten ook via grotere webwinkels te verkopen. Denk bijvoorbeeld aan Bol.com, een van de grootste webwinkels gebruikt in Nederland, of bijvoorbeeld Zalando, een webwinkel met een goede reputatie in Nederland. Door de kleding niet alleen aan te bieden op een eigen website, maar ook op dit soort grote bekendere platformen, kunnen merken tegelijk reclame maken voor hun naam. Aangezien er dagelijks veel meer mensen op bol.com kijken, dan op particuliere sites zoals die van kinderkleding name it, zal er via deze grote webwinkels meer verkocht worden. Aangezien deze grote webwinkels een deel van de winst van de sales via hun website in beslag nemen, verdient een kledingmerk per item dat verkocht wordt minder dan wanneer het op hun eigen site wordt verkocht. Echter wordt dit verschil vaak wel gecompenseerd door de hoeveelheid sales die de verkoop via de grote webwinkels oplevert. Het juiste momentLangzaam wordt het leven van gezinnen steeds duurder. Prijzen van huizen gaan omhoog, gasprijzen rijzen de pan uit, maar ook gewone producten, zoals kinderkleding, worden langzaam steeds prijziger. Daarom is het voor gezinnen die ietwat krap bij kas zitten, belangrijk dat ze babykleding bestellen op het juiste moment. Het is daarom erg handig voor ouders om precies te weten wanneer de kinderkleding sale begint. Vaak is er sale aan het einde van een seizoen. Het is misschien niet even handig, maar wel veel voordeliger om aan het einde van het seizoen pas kleding te kopen. Door bijvoorbeeld aan het einde van de winter de winterkleding voor volgend jaar te kopen voor je kinderen, kan heel veel geld schelen. Zo maak je dus optimaal gebruik van de online kinderkleding sale! |
